Om jag hade pengar…

Ibland kan det vara en fördel att inte ha råd med saker och ting, man blir tvungen att leva ett simplare liv vilket kan vara rätt så berfriande. Dessutom är vissa saker bättre i drömmarna än i verkligheten så att önska sig saker, att ha något att sträva efter är inte så dumt. Tänk hon i boken Glasblåsarens barn som fick alla sina önskningar uppfyllda och var olycklig, men när en önskning inte gick att uppfylla var hon överlycklig att hon fick behålla en önskning. Fast lite pengar vore inte dumt. Beredd er på ett mode-enligt-Anna-inlägg. Om jag bara hade lite pengar skulle jag vilja köpa det här:

Om internet vore en sportgren, tror jag att jag skulle vara någon form av mästare. Cool college tröja. Jag älskar att klä mig sportigt lite då och då, typ i tubsockor så denna skulle sitta fint med rosett ihåret, knälånga tubsockor och en söt liten kjol tillsammans med sneakers. Loveley! Tröjan är designad av en man vid namn Matt Pisane.

Glittergittar, som Taylor Swift använder. Fatta hur det skulle vara att uppträda med en sådan på scen! Det går även att pimpa sin egen med Swarowskikristaller eller det man får tag på. Det kan tyvärr påverka gitarrens ljud, men jag vill ha en ändå!

bracelet

Jag verkligen älskar berlockarband och äger ett i silver där jag samlat på berlocker. Men jag skulle även vilja ha en personlig enkel sak som denna jag satt i ihop på Tiffanys webbsida, det är min och min pojkväns initialer vilket jag gillar. Jag gillar även att man kan låta berlockarmbandet växa genom att lägga till fler efter behov (man kanske får barn en vacker dag),  Så synd bara att Tiffany & Co. inte finns i Sverige, men man kan ju alltid drömma *suck* rainbowshootingstar2

Dessa underbara skor från Vivienne Westwood skulle man kunna dö för. Såg dom första gången hos en av mina favoritbloggare, Rock n Roll Bride som bloggar om alternativa bröllop och jag verkligen älskar dom. De är inte speciellt traditionella, men passar fint till bröllop och andra festigheter. Jag drömmer om att jag kommer äga ett par sådana här en dag.

Sedan har jag ett gäng prylar på min board på Pinterest där jag hittat bilder på dessa åkturer, hihi. Vill ha allihopa i garaget jag byggt till mitt drömhus i Sims 3. Det är fint att drömma ändå, eller hur? 😀

Leave a Reply

