Spontan blomma och fotosession

lavendercampula

Jag besökte blommaffären i Tullinge idag, mest för skoj skull då jag har ett nyfunnet intresse för blommor. I affären fanns ett gäng pyttehinkar med en campulablommor i, vilket är min favoritblomma. Det gick inte att motstå. Jag älskar formen och jag älskar färgen. Redan när jag betalade i kassan planerade jag i huvudet hur jag skulle foto den med inslagspapperet som bakgrund och jag fick skynda mig innan solen gick ner, för jag kan endast foto med naturligt ljus, har ingen utrustning för annat. Det tog ett tag innan jag fick till det med ljuset, men till slut fick jag en bild jag blev nöjd med.

Jag valde att gå ett steg längre och följde denna bokeh-tutorial för fusk-bokeh och jag gillar resultatet mycket.  När det gäller fotografering så är det efterarbetet som jag älskar mest. Jag är inte så duktig på det praktiska när det gäller fotografering utan det är i photoshop där magin sker. Jag är nog mer bildredigerare än fotograf, men jag kan likt en fotograf se bilder överallt och fånga det rätt så bra (iaf enligt mig själv haha).

Jag önskar er alla en bra fettisdag full av semlor! Jag ska strax sätta i gång med mina semlor.

Ciao!  pill

Leave a Reply

