Truckin’

Idag har jag besökt Arbetsförmedlingen. Jag är rätt så nöjd med den arbetsförmedling jag går till men idag när jag var på basinfo var det ingen rolig upplevelse. Jag upplever helt enkelt inte att majoriteten av informationen som gavs ut var relaterat till mig, speciellt när halva mötet handlade om A-kassa vilket jag ändå inte kan få. Buu.

EN sak som jag verkligen inte förstår är varför man alltid ska ta upp att köra truck som exempel på sådana möten. Det finns väl fler jobb än att köra truck? Ska alla köra truck? Hur skulle det se ut ifall alla körde truck hela dagarna och inget annat blev gjort? Här har ni iaf en bild av hur jag skulle se ut, och jag måste säga att jag gillar det jag ser. Men… det är nog inte min grej. Det jag menar är att man kan väl ta olika exempel, det finns ju fler sorters yrken (t ex grafisk formgivare hehe).

annatruck

Ett annat sjukt irriterande moment var en (förlåt mitt utryck) kärring som hela tiden ställde frågor eller gnällde. Det var inte ens riktiga frågor utan det var dumma frågor som gick ut på att få sin röst hörd. Frågor som hon redan hade svar på själv, men hon var tvungen att få fram en poäng. Jag kan säga att det är inte konstigt att en sådan person inte får jobb om det är ett sådant första intryck hon gör. Nä, usch den där timmen var inte rolig.

Jag fick iaf lite ny information om vad man kan göra på deras hemsida och jag snodde en lapp angående praktik. Sedan är det tydligen en rekyteringträff på fredag som jag ska kolla upp. Det låter spännande.

Leave a Reply

