Jag är piggare

20130224-101915.jpg20130224-101936.jpg

Igår hände något. Det var lördag och jag vaknade 8:20 av mig själv. Jag var pigg! Jag undrar ifall man kan få resultat så snabbt, men kanske har denna vecka med lätt motion redan gett resultat. Rör man på sig, så vill man röra på sig mer. Igår lyckades jag först bränna 240 kcal på löpbandet och sedan lite övningar för armar, mage och rygg med stretchande som avslut. Sedan var jag och åkte skridskor vilket var jättekul.

Jag har också prövat en app till telefonen från myfitnesspal.com som hjälper mig räkna kalorier och planera min mat och träning. Inte så krångligt som det låter.

Jag har några mål med min träning:

1. Bränna 30.000 kcal – den här veckan ligger jag runt 1000

2. Gå ner i spagat – stretcha stretcha stretcha

3. Gå ner i vikt – fast det är inte lika viktigt längre, haha

4. Stärka lungorna

Det är bra med mål, det motiverar mig. Kanske hjälper mina chanser att få jobb också. 🙂

Leave a Reply

