Praktikant erbjudes!

Är det något Hollywood har lärt mig så är det att man ska praktisera för att få drömjobbet! Ibland kan det till och med vara livsavgörande, jag menar kolla på filmer/serier som Djävulen bär Prada, Ugly Betty, Jakten på lycka, The Hills mm. Även Carrie Bradshaw i nya serien The Carrie Diaries praktiserar i New York och då öppnas en ny värld (haha precis vad jag drömmer om). Ärligt så tror jag att det är min största chans. Nog för att jag har goda förutsättningar att få jobb, men det har säkert hundra andra i min sitauation också och då är det tufft.

Idag har jag skickat iväg tre intresseanmälningar till olika företag som tar emot praktikanter inom Grafisk Formgivning och Design. Jag har inget emot att jobba gratis och det är bättre än att inte göra något alls. Är rätt så desperat faktiskt, hoppas det inte märks i min ansökan. Men jag är positiv iaf och så länge kan jag fånga lite inspiration gällande arbete och söta outfits från dessa bilder.

dwp

2548378

which_ugly_betty_character_is_your_favourite

america_ferrera_ugly_betty

o-THE-CARRIE-DIARIES-900

wenn4146993

Och folk säger att man blir dum av att titta på TV. Jag tror inte det stämmer eftersom man lär sig språk, kultur och mycket annat beroende på vad man ser på för TV och film. Jag tycker lite synd om dom som växt upp med endast ettan, tvåan, fyran hemma eftersom det finns så mycket popkultursreferenser de inte fattar (jag säger inte att det är nåt fel, men ifall jag citerar Steve Urkel så förväntar jag mig att folk ska fatta annars blire tråkigt). Dessutom hittar jag sjukt mycket inspiration from film och TV och man får se nya platser. Inget dåligt med det, eller hur?

Här är en ny intressant film om praktik på företaget Google, verkar vara rätt kul att se. vad tycker ni?

2 thoughts on “Praktikant erbjudes!

Leave a Reply

