Tuffa tider

barbie

Jag sitter som på nålar just nu. Kollar min mail hela tiden ifall jag fått svar om praktikplatsen. Jag pendlar mellan hopp och ångest, och jag är otroligt rastlös. Det var en god kopp kaffe jag fick på mötet i fredags så jag har druckit en latte idag, så det kan vara därför jag är som jag är denna sekund. Jag tror ärligt inte att jag får platsen med tanke på att de sa att det var många intresserade. Men det som sporrade mig var att de sa att de inte kunde träffa alla som sökt, och det träffade faktiskt mig! Det betyder att det finns nåt i mitt CV och min portfolio som är tilltalande (sedan förstör jag allt på intervjuen, haha). Jag blir ledsen om jag får ett nej, men samtidigt är det det jag är van vid så det är bara att fortsätta.

En annan tuff sak är att jag är fullständigt pank. Eller nästan, jag har bokstavligt talat levt på min spargris där mina födelsedagspengar funnits. Men nu är de slut och i tisdags när jag var på Stampen fick jag gräva fram mynten i botten på grisen för att ha råd med öl. Hur tragiskt är inte det? Haha. Det blev inga pengar från socialen förra månaden, men det här månaden hoppas jag på att få in lite pengar. Jag har det rätt bra materiellt sedan tidigare så jag klarar mig. Men jag har t ex inte råd med ett busskort och det är trist. Man får hoppas på att det ordnar sig snart. :/

Förresten, gillar ni min Barbie? Hon heter Krystyna då hon kommer från Polen och sjunger på Polska.

2 thoughts on “Tuffa tider

Leave a Reply

