Tic Tac Strawberry Mix

tictac

Har fått chansen att testa dessa nya godisar med smak av jordgubb. Jag älskar tic-tacs, jag köpte sådana första gången när jag reste till Grekland när jag var ca nio år gammal med apelsinsmak, minna fortfarande smaken. Sedan åt jag en hel del med minstsmak i när jag studerade ett år i USA, de hade även andra smaker som kanel, vilket jag inte gillade men de med minstmak var goda för att de smakade lite av vanilj, tyckte jag. Sedan kostade de bara $1, minns jag. Just dessa med jordgubbsmak kan bli en nya favorit, då jag gillar smaken. De ljusa smakar godast, tror jag. 😀

Jag har fått en hel del sådana här och har inte lyckats ge bort alla så jag funderade på vad man kan göra med dom och efter en sökning på Pinterest hittade jag följande idéer:

tictac4

 

 

Man kan göra en egen personlig ettikett och ge bort,  t ex som partyfavors på bröllop eller andra fester. Jag skulle uppskatta det iaf!

tictac2

 

tictac3

Två otroligt smarta idéer att vända de överblivna askarna till förvaring av dirverse saker. jag gillar speciellt de fyllda med kryddor, då de inte skulle ta lika stor plats i kyrddkyllan.

Sedan kan man ju spela luffarschack med dessa då de är i två olika färger. Det är kul eftersom luffarschack på engelska heter Tic-Tack-Toe, en liten idé jag hade 🙂

Leave a Reply

