Dags att ta det där körkortet

cupcakestand

Ok, eftersom jobbet med Grönan inte blev av och jag alltså fortfarande är arbetssökande och syssellös dagtid, så har min kära mor beslutat att jag ska få gå en intensivkurs de närmsta 2-3 veckorna så jag kommer ha körkort innan sommaren om allt går som det ska. Ett perfekt sätt att utnyttja tiden! Sedan kan detta vara en bra merit när jag söker jobb. Jag skulle kunna köpa en minibus och öppna ett litet café som på bilden, haha. Vem vet vad som kan hända. Men framför allt drömmer jag om att kunna resa, bara köra iväg över en helg (om man får låna någons bil). Det kommer kännans underbart när jag har körkortet i handen och det kommer stärka min självkänsla enormt!

De som känner mig väl vet att jag gärna svävar i väg och redan tänker på vilken bil jag inte har råd att köpa  kommer köpa. Här kommer lite fler bildbilder som jag pinnande igår kväll. Jag kunde inte låta bli. Här är min board.

volkswagen

Jag drömmer om surfarlivet och att äga en sådan här, vilket är lustigt då jag aldrig surfat. Men en dag så!

swag

bilreklam

*varning för sarkasm* Precis vad jag letar efter! Problemet är att jag måste byta bil när jag byter färg på läppstiftet, det kan bli dyrt. Jag gillar iaf att se gamla reklamannonser. De är ofta sexistiska, eftersom de lockar tjejer att köpa en bil genom att göra den rosa (och tyvärr funkar det ;P) men jag skrattar mest åt det.

marimekko

Designjunkien i mig älskar så klart denna bil med mönster av Marimekko. Men vad det är för märke vet jag ej. Typ Volvo? Ser ut så.

minicooper

 

Jag avslutar med denna ståtliga bild efftersom jag äskar Mini cooper-bilar, och London är min favoritstad. Jag älskar den brittiska kulturen, så det kanske inte är kosntigt att jag fattat tycker för en sådan liten skönhet. Jag lägger alltid märke till dom och ifall jag ser en, har jag fått för mig att det betyder tur. Jag kommer förmodligen aldrig har råd med en sådan bil, utan jag kanske får nöja mig med en bild av den på min vägg. Ska ordna en sån tror jag 😀

Obs! bilderna från detta inlägg är inte mina egna.

 

One thought on “Dags att ta det där körkortet

Leave a Reply

