Min lägenhet i Sims

Jag älskar att spela Sims 3. Jag vet att vissa spelar Sims endast för att få bygga och inreda hus, jag är inte en av dom utan jag gillar att göra dom framgångsrika och i början när jag spelade Sims 3 använde jag inga cheats utan mina Simmar blev rika alldeles själva. Men min pojkvän föreslog att jag skulle bygga min lägenhet som är 45 kvm i Sims för att då skulle jag enkelt kunna byta färg för att se om det skulle passa. Jag tyckte det var en utmärkt idé och han hjälpe mig bygga den, för det är svårt men vi tillsammans lyckades rätt så bra. Tavlorna stämmer inte riktigt, vilket är förståeligt. Men så här ser det ut:
Screenshot

Screenshot-2

Vardagsrumet – Jag har en slags hörnsoffa men sådana finns inte i sims så det fick bli två soffor i stället. Annars ser ni hur trångt jag har det.

Screenshot-3

“Sovrum” + hall – här ser ni min lilla sovalkov plus hallen. Jag brukar kalla min lägenhet för en Etta och en halva, för den här ju typ det. Saknar min keyboard som står i kanten av sängen, men Sims 3 har endast gitarrer så en sådan fick jag iaf där min gitarr står.

Screenshot-4

Köket – är inte heller 100%, speciellt eftersom det inte fanns någon köksoffa i Sims 3, så denna soffa fick duga. Också väldigt trångt rum. Det är just det här rummet jag vill göra om. Jag hatar den beigea väggen och jag och mamma pratar om att vi ska måla om köksoffan i någon trevlig färg så här kan jag verkligen pröva mig fram.

Screenshot-5

Uteplats – Här stämmer typ inget då jag har stora blomlådor utanför räcket och det var svårt att bygga i Sims så det här fick duga. Men golven stämmer, där jag har grön-vita mattor på golvet och vita stolar + bord. En grill har jag, däremot!

Här är några bilder på lägenheten i användning:

Screenshot-8

Pojkvän spelar Wii och jag spelar gitarr.

Screenshot-9

Här spelar vi tillsammans. Ser ut att vara något slags NFL-spel, inte riktigt vår grej men men…

Screenshot-11

Myspys framför teven. I kväll ska vi faktiskt se Star Wars så det lär ju bli så här då + popcorn.

Screenshot-12

Haha, min pojkvän frågade om detta var en hint till honom. Man kan väl få drömma?

Jag rekomenderar verligen att bygga er lägenhet i Sims, det är kul och man kan testa att möblera om eller måla om. Så har ni ett Sims-spel som ligger hemma och dammar, pröva det!

Leave a Reply

