Tiden ute för alla jobbcoacher?

Image

Jag fick ett samtal för två veckor sedan av en jobbcoach. Han frågade om jag var intresserad av en jobbcoach som hjälper en att få jobb. De skulle diskutera med mig vilka jobb- och företag som skulle passa mig och sedan skulle de ringa och sälja in mig och så får jag förhoppningsvis jobb. Detta lät rätt så bra så jag tänkte, “det kan ju inte skada” och jag tänkte att det kanske skulle vara bra att få hjälp då det inte gått så bra.

MEN! Jag skulle besöka arbetsförmedlingen för att göra upp med dom, och då får jag höra:

“Vi ger inte ut jobbcoacher längre…”

“Det är slut på pengar till jobbcoacher”

Först var jag irriterad, sur och besviken vilket man blir när saker inte går som man hoppas. Men sedan kom jag på en ännu värre sak; om det är slut på pengar till jobbcoacherna, betyder det att DOM nu är arbetslösa också? Det är i så fall mer synd tycker jag.

Image

Här får ni på arbetsförmdeligen! Tack för hjälpen jag INTE fått.

(OBS! Inte mina bilder)

Leave a Reply

