Recension Pitch Perfect

pitch-perfect-background1-e1348247574172

Pitch Perfect Untitled-1 Untitled-1

Tja, vad ska man säga om denna film? Jag kan tänka mig att denna film är rolig för sådana som gillar att röka på, och det gör inte jag. Så om filmen kan jag säga två saker: Lata manusförfattare och dåliga upprepande ordvitsar. Jag är en person som uppskattar ordvitsar, men när alla ordvitsar går ut på att man sätter ordet “aca” in i varenda ordvits, så tröttnar även jag. Och denna filmen hade MASSOR av dom.

tumblr_mf6yk6w9Qe1rpf2e8o2_r3_500

t_13b33de1288943c4a5c65065fb05ac5c

Det som fick en att orka med filmen var musiken. Sångerna framförda lät riktigt bra (även fast jag har svårt att tro att a capella-grupper kan improvisera fram stämmor bara så där, som sagt lata manusförfattare som inte ville visa hur de bar sig åt för att arrangera sångerna, det krävs väl lite förarbete ändå?). Skådespelaren Anna Kendricks skådespelarinsats var felfri och hon hade en underbar röst. Rebel Wilson var den enda som faktiskt var rolig på riktigt i denna film eftersom hon bjuder på sig själv utan hämningar. Utan dessa två, hade filmen inte gått att genomlida (och utan dessa två stora namn hade väl ingen brytt sig om att se den heller?)

Jag kan summera denna film med att det dåliga vägdes upp av det bra, så det är en rätt trevlig film att se men den är inte värd att betala för.

Obs! Bilderna är snodda från internet.

Leave a Reply

