Chans på Sommarjobb

Blev just uppringd och väckt av en viss golfklubb där jag sökt jobb som servetris på deras restaurang. Haha, lite lustigt att jag igår nämnde att det var omöjligt att få jobb via Platsbanken men dom verkade gilla mig och ringde upp mig. Så kanske kanske, jag ska åka dit imorgon och “provjobba”, vilket är lite läskigt. Jag har aldrig gjort något sådant förut, utan jag har endast blivit intervjuad. Telefonsamtalet var lite pinsamt med tanke på att jag varit krasslig de senaste dagarna så min hals är ur form. Fick höra “Oj, du låter väldigt nyvaken”. PINSAMT! 😀

Image

Sedan försökte jag göra mig lite speciell och tala om att jag nyligen besökt en golfklubb då med min pojkvän spelar och jag fick pröva på det i söndags och då fick jag höra, “ja, fast vi här spelar ju inte golf utan vi jobbar och sen går vi hem.” PINSAMT :-S haha, som tur var verkar de vara snälla roliga personer så bara det går bra imorgon så kanske jag får jobba över sommaren. Här ser ni mig när jag fick pröva på lite nybörjargolf på min pojkväns baksida. Vem vet, jag kanske kan börja spela där om jag får jobb haha.

Wish me luck! rainbowshootingstar2

2 thoughts on “Chans på Sommarjobb

  1. Lycka till och det är aldrig så pinsamt som du tror! Om jag hade intervjuat dig för en anställning hade jag aldrig avsiktligt förolämpat dig eller försökt få dig att känna dig dum. Så jag tror inte personen ifråga gjorde det heller 🙂 Hur gick det sen då?

    • Tack så mycket! Jag fick träffa en annan person som faktiskt frågade om jag spelade golf så honom kunde jag småprata med. Blev inget provjobb då utan det blir imorgon i stället. 🙂

Leave a Reply

