Jobb!!

Provjobbet gick bra, MEN det blev inte som jag tänkt mig. Trodde jag skulle få ett rullande schema och tjäna lite pengar, men i stället ska jag jobba vid tillställingar och kanske lite kioskarbete vid BOHOV. Jag vet alltså inte hur mycket jag ska jobba och inte hur mycket pengar jag faktiskt får totalt (timlönen ligger på 105 kr). Jag är något besviken men det är iaf något att skriva i mitt CV. Jag fick hjälpa till med servering för ett stort sällskap och det var kul att få kunna bidra med något. Personalen var troligt trevliga och tjejen jag jobbade med under hela dagen berömde mig flera gånger och sa att jag hade varit till stor nytta, hon sa också att hon hoppades på att få träffa mig igen. Tänk att folk kan vara så trevliga! Det var kul helt enkelt.

9488cfc72fc764c00b76b1910ba06e41 (1)

Nu får jag lust att se om hela säsong ett och två av 2 Broke Girls som insipiration! De jobbar ju som servitriser för att samla pengar så att de senare kan nå sin dröm… Lite som jag. Höhö, fast stället där jag ska jobba är ett slott som tillhör en golfklubb, så min arbetsplats är mycket mer fancy ;D

Leave a Reply

