Gulliga länkar

1. Japanese Emoticons

japanese

Jag skulle inte direkt kalla mig för en Japanfanatiker, men vissa saker tycker jag japanerna gör bättre än västerlänningar. Eftersom jag är en sucker för gulliga saker så älskar jag dessa emotes i japansk stil. Här har ni en sida som är som en bank av gulliga emotes som man kan använda för att få folks uppmärksamhet som man kan styla med i statusuppdateringar, foruminlägg, tweets mm.

Visserligen har jag mina favoritsmileys som jag använder hela tiden –  ;D ;P :3

Men är inte dessa underbara? –  (^・ω・^ ) (゜。゜) (ノಠ益ಠ)ノ  ヽ(*≧ω≦)ノ

Så mycket mer uttryckfulla, jag älskar dom! Besök http://www.japaneseemoticons.net för fler.

2. Meowbify

meow

Denna fick jag tweetad till mig häromdagen, ni kanske ser att de är min portfolio som har fått en makeover ifrom av katt-gif-animationer. Så himla roligt! Besök http://meowbify.com/ och testa olika sidor, exempelvis nyhetssidor eller kända bloggar är roliga att “mjauifiera” haha.

3. Bubble Bees

bubblebee

Det här spelet är nog 10 år gammalt. Jag satt hemma när jag var 14-15 och spelade detta underbara spel, vilket är ganska exakt 10 år sedan. På den tiden brukade spel vara i Shockwave, haha minns ni det? Nu är spelet i Flash. Jag är överlycklig att jag lyckats hitta den igen. Spelet går ut på att fånga bin i såpbubblor. Jag minns att jag kunde sitta i timmar och försöka slå mitt rekord, och så njöt jag av den underbara musiken som loopar i bakgrunden. Spela spelet här.

One thought on “Gulliga länkar

Leave a Reply

