Midsommarcupcakes och framtidsdrömmar

midsommarcupcakes

Jag var så nöjd med mina vaniljcupcakes jag gjorde till mammas födelsedag så jag beslöt mig för att göra flera av samma recept till midsommar då jag och några vänner hade picknick i Rålamshovsparken och jag tror dessa blev uppskattade. Det blev minicupcakes, för de är lättare att frakta och folk orkar äta upp dom. De såg rätt fina ut och smakade gott med bär till. Jag bakade också jättegoda “Lemonbars” vilket var lyckat men jag lyckades tyvärr inte ta några bra bilder på dom, endast en som blev suddig. Båda recepten kommer från boken Lyxiga cupcakes och läckra kakor : bakverk från berömda Hummingbird Bakery, vilket är en bok jag rekommenderar om man gillar amerikanska bakverk, vilket jag gör.

Jag älskar att fota och illustrera mat, ibland har jag till och med funderat på att bli matfotograf eller liknande. jag har också funderat på att göra en minimalistisk kokbok, med enkla recept och minimalistiska bilder. Det kanske vore kul att kombinera mina intressen för mat, bakverk, illustration och grafisk formgivning i en bok. Skulle ni vilja köpa en sådan bok? Jag skulle nog vilja göra en sådan bok och trycka, och det kan finnas med som en del av min portfolio. rainbowshootingstar2

2 thoughts on “Midsommarcupcakes och framtidsdrömmar

  1. Jag kan lätt säga att jag skulle köpa en sådan bok! För det första är jag alldeles för dålig på att laga mat, så jag behöver lära mig. Och för det andra älskar jag fin-illustrerade verk i alla former. Kör hårt!

    • Jag skulle börja med ett recept i taget så det skulle dröja innan den blev färdig. Det är fler som verkar positiva till en sådan bok, så jag tror jag ska satsa på det. och jag behöver en sysselsättning. Tack för dina uppmuntrande ord! ;D

Leave a Reply

