Mitt drömjobb

Jag har bestämt mig för att skriva ett personligt brev till en av mina favoritsidor, nämligen Stardoll. Jag har varit medlem där sedan 2007, då jag gick sista terminen på gymnasiet och jag har sett sidan växa till det den är idag. Jag har lagt ner (inte jättemycket) pengar på en massa kläder till min Stardoll, det är som att styla sig själv virtuellt med sin drömgarderob. Det är verkligen en underbar sida om man gillar mode, design, inredning, kändisar och spel. Under min utbildning på Södertörn har jag smådrömt lite om Stardoll som arbetsgivare, eftersom det är svenskar som ligger bakom det (och jag har gått förbi deras kontor här i Stockholm av en slump en gång och tänkt “kanske en dag”.). Nu har jag varit arbetslös i flera månader och jag tänker, varför inte visa intresse för ett specifikt företag? Det lär ju inte vara svårare att komma in den vägen än att söka via platsbanken (vilket är rätt svårt). Jag har inget att förlora.

Om jag visar min passion för deras sida och mitt intresse för webbproduktion och grafisk formgivning så kanske de vill ha mig som praktikant. Det skulle vara som en dröm för mig. Så nu sitter jag och försöker komma på vad jag ska skriva, jag är så ivrig.

Min Stardoll

Kolla in min “svit” på Stardoll.

2 thoughts on “Mitt drömjobb

  1. Tack snälla =)
    Fin blogg du har också.
    Åh klart du ska besöka dom och presentera dig för dom. Vore ju ascoolt att få jobba med det man drömmer om. Är själv på god väg mot min drömkarriär =) Heja oss!!!

Leave a Reply

