Om jag hade pengar..

För ett par månader sedan gjorde skrev jag ett inlägg om vad jag skulle köpa om jag hade råd, och jag tänkte göra det igen. Egentligen har tillräckligt med kläder och allt annat materiellt, men ibland skulle man vilja unna sig själv fina kläder eller så. Just nu sitter jag på Asos.com och drömmer mig bort. Det började med att jag letade efter en ny klänning för ett rimligt pris inför ett bröllop (i Polen) i augusti, och man brukar alltid kunna hitta något på Asos’s rea. Men tyvärr så hittar jag fler saker jag vill ha.

Här är saker jag vill införskaffa inför bröllopet.

En underbar klänning, som jag tror är proper för ett polskt bröllop. Den visar inte för mycket hud och förhoppningsvis kommer jag kunna ge rätt intryck till min pojkväns familj. Jag ville också köpa något som kan användas fler gånger, och denna kan jag ha i höst tillsammans med tjocka strumpbyxor. Sedan har vi armbandet som jag avgudar eftersom jag älskar pärlor och armband med berlocker, och korset passar ju in då det är ett katolskt bröllop. Tillsammans blir detta ca 200 kr, då frakten är fri på Asos.com ◝(⁰▿⁰)◜

Det dumma är att det finns mer saker jag skulle vilja införskaffa. Det är ju inte dyra saker, men jag har så lite pengar så jag kan inte köpa för mycket (så länge jag inte ska överleva på knäckebröd en hel månad). Här är fler grejer jag vill köpa, men jag har inte råd med allt. Men jag kan ju alltid fönstershoppa och blogga om det.

   

 

Ibland är det furtsrenade att inte kunna köpa något man gillar, men det är nog framför allt tråkigt att vara arbetslös. Men en dag kommer jag ha jobb och ha råd med lite mer.

One thought on “Om jag hade pengar..

Leave a Reply

