Pressade citroner… Och jordgubbar

Det kan väl inte bli mer sommrigt än med läskande lemonad? För att sysselsätta mig själv igår pressade jag citroner och jordgubbar och gjorde jordgubbslemonad. Det blev så gott och rätt fint på bild eller hur?

lemonad

Funderar på att göra igen om en vecka och ge bort i present till min brorssdotter som älskar jordgubbar, och hon har födelsedagskalas nästa vecka. Hehe, om ni gillar bilderna kanske ni kan pinna den på pinterest? Jag tror det passar in där.

Instruktionerna fick jag från denna:

Och det behöver inte vara så krångligt med måtten, utan tänk att en cup är ca 2,5 dl och en pint är ca en halv liter (typ som en öl haha). Lycka till alla törstiga citronpressare där ute!

5 thoughts on “Pressade citroner… Och jordgubbar

Leave a Reply

