Användning av telefoner

bildtelefonen

Oh snap! Teknika museet (vilket är en plats jag älskar och har besökt många gånger) postade denna bild på Facebook idag. Det är en bild på bildtelefonen som förr i tiden ansågs som framtiden. Ett perfekt exempel är ju hur det såg på framtiden i TV-serien The Jetsons (vilket jag tittat mycket på) som är skapat på 60-talet och utspelar sig på 2060-talet, och där använder de sig faktiskt av videosamtal, eller “bildtelefoner” eller hur? Och det har faktiskt blivit en del av nutiden. Jag kände mig tvungen att att bidra till diskussionen och blev rätt glad att Tekniska museet gillade och svarade på min kommentar. Kolla här:

teknikmuseet

 

Jag saknar dessa sorter av diskussioner, och det får mig att sakna seminarierna från skoltiden där jag haft många intressanta diskussioner, då jag studerat ämnen så som medieteknik och konstvetenskap. Dessutom har jag alltid varit fascinerad av teknik, hur saker fungerar och folks användande av teknik. Popkultur fascinerar mig mycket också!

Jag ska nog ta och besöka Tekniska museet snart och ta mig en titt på bildtelefonen. De ska tydligen ha fri entré på onsdagar efter kl 17. Me like! ;D

Leave a Reply

