Omotiverad

comebackbehere

 

Jag har inte varit så aktiv här. Det är en vecka sedan jag kom hem från min resa till Polen och jag har inte haft någon vidare motivation till något alls, utan jag har endast fördrivit tid. Jag tror jag har drabbats av en mild depression på grund av saker som har sagts till mig, saker jag inte kunnat hantera så bra.

Jag har fått kritik för hur jag är vilket sårar mig. Det känns som att folk alltid ska komma med sina “goda råd” och faktum är att jag vill inte har råd från folk. Speciellt inte om råden går ut på att kritisera mig som person. Tyvärr ältar jag saker som sägs till mig och jag glömmer sällan saker som har hänt. Ständigt råkar jag ut för folk som ska tala om hur jag ska göra saker, det kan bland annat handla om hur man ska få jobb, vilket jag är lite mer öppen för men när man kritiserar min personlighet blir jag knäckt. Folk tror alltid att de har lösningen på mina problem, och denna gång handlade det inte om att JAG hade problem utan det var en viss person som hade problem MED MIG, så jag var tvungen att bli sårad av denna “snälla” person.

Jag är en person med känslor, vilket folk som känner mig väl vet. Jag har lätt för att gråta och ältar saker i oändlighet. Så jag har den senaste veckan ältat, gråtit, varit arg, sovit dåligt och har dessutom drabbats av en infektion och äter nu antibiotika. Så inte konstigt att man inte känner motivation. Inte ens när brevet om att jag kan hämta ut mitt körkort kom, blev jag på bra humör.

Nu är jag också ledsen för att sommaren är snart över, och min pojkvän åkte utan förvarning iväg i torsdags och kommer tillbaka på onsdag. Jag vill bara att han ska komma tillbaka, och jag vill att sommaren ska fortsätta.

Bild: foto av mig och text inspirerad av Taylor Swifts låt Come back… be here.

Leave a Reply

